Followers

Friday, March 15, 2013

SAL 6th pattern - Broccolli


Paling tak sabar nak buat bs utk beater tu.


Close-up telur yang dah di'bs'kan.
cik ladybird....ha...ada ceta lawak yg cute... Ingat tak lagu Gangnam style tu? Sure ingat kan? Ammar nyanyi : Oppa gangnam style...oooo....mr lady bird.... Erkkk....terkedu dan terus tergelak besar. Hahahaha....cute nya...instead of heeeyyyyy sexy lady dia jadi mr lady bird... Ammar ammar....  ;)

Angle sini pulak....

Complete


Holla....hehehe....last entry aritu, saja ja tak mau pot pet kat situ...kalau di pot pet, harus panjang berjela....cukupla yang boleh saya katakan yang saya sangat HAPPY bila tengok frame yang dah siap itu.....speechless gitu sampai wordless....hehehe

Ok...berbalik pada entry kali ini, horray...brocolli saya dah siap....dalam kesukaran saya berjaya juga menyiapkan pattern yang ke 6 ini....another 2 more patterns to finish....bak kata kakak cousin ku..."slowly but surely"....tapi berharap benar saya mampu menyiapkan baki pattern (beets & tomatoes) sehingga penghujung May 2013.

Saya mulakan pengembaraan brocolli ini pada awal Feb yg lalu...dan berjaya siap dipertengahan bulan March. Not a good achievement tapi...janji siap...Ngeee....

Mengharungi bulan Feb dengan pelbagai aktivity....follow up Farzana di klinik bedah mulut, HTAA...parents saya datang rumah....balik kg (husband side) sempena kenduri aqiqah & doa selamat....serta...keberangkatan encik suami ke Tanah Suci bersama-sama familynya...

Selesai brocolli, saya terus memulakan project Beets tanpa bertangguh lagi....Harini hari Jumaat, maka saya dapat extra setengah jam untuk memulun beets...Jarang benar saya penuhi waktu rehat saya dengan tidur, melainkan saya tersangat penat barulah saya lelapkan mata setelah.....setelah saya coolkan diri yang penat ini dgn bercross-stitch... Sungguh...itulah terapinya....kalau mengantuk....sruh je buat CS pasti segar bugar....hihihi...Begitu penangannya...

Ok....will update once dah siap Beets nanti ea....Salam sayang buat semua...happy stitching di hujung minggu....  :)

10 comments:

  1. enjoy sakan lah ina buat bs ye.. hehehe.. walaupun sarat dgn aktiviti, tapi siap jugak.. congrats ina!!

    ReplyDelete
  2. mmg sakan kak nisa...hehe....busy amat....nsib baik siap...nnti kna denda klau xsiap....takooottt... :)

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. hahaha...dia sebut dgn confident....hahaha....macam mama dia...salah sebut tapi confident....

      Delete
  4. Hi shogun*na :) can u send me a scheme for this design??? My e-mail is : lina23u@yahoo.com
    Thanks for advance!

    ReplyDelete
  5. Tahniah Ina, berjaya siapkan broccoli, dan chaiyok untuk projek beets pulak.
    Btw, frame yang entri sebelum ni, sangat cantik. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yati, terima kasih... :) chaiyokkk....Skrg tggal daun je lagi...then start half stitch dan bs...Lps tue blh buat tomato pulak... Frame cantik...hehehe....mekasey...tak sia2 pilih... ;)

      Delete
  6. akhirnya siap jua..bs tu nampak mmg mencabar..
    saya rasa saya dah berbulan tak pegang cs.. asyik tido bawah meja time lunch... kuikuikuikui... ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zila, lega sangat bila dah siap...2 more to stitch...aduh...tak sabar nak buat project yg lain....ggrrrr.... Zila, i admire ur quilt...tpi tak reti nak buat....

      Delete